Tuesday, August 7, 2012

Terima Kasih Tuhan 3


Percutian di China amat menyeronokkan. Selama seminggu aku di sana bersama Tan Sri Muiz, pelbagai tempat aku lawati termasuk Tembok Besar China. Aku juga tidak melepaskan peluang untuk membeli-belah di sana. Semuanya di tanggung. Aku hanya perlu melayan nafsu lelaki tua itu dan habuannya amat menyeronokkan.
“Thanks darling… I seronok sangat..” Ucapku pada lelaki tua itu. Satu kucupn aku hadiahkan dipipinya. Aku masih berada dalam perut kereta mewahnya. Dia seperti berat hati hendak menghantar aku pulang. “I tak kisah sayang… asalkan U happy…” Balasnya. Tanganku digenggam erat. Aku tersenyum manja sambil kepalaku aku lentokkan di bahunya. Dia mengusap rambutku. “U happy tak dengan I?” Soalku. “Of course sayang… I rasa tak nak berpisah dengan U walaupu sekejap..” Ujarnya. Hatiku tertawa kecil. Benarlah, wanita bias menggoncang dunia lelaki. “Okay… I naik dulu ya..” Pintaku. “Okay sayang… esok kita jumpa lagi.. “ Balasnya. Kami berkucupan. Aku keluar dari keretanya dan melangkah ke rumahku.
Setiba di rumah, Suzie menyambut kepulanganku. “Wah… happy Nampak.. Banyak Shopping?” Soalnya sebaik membuka pintu. “Adalah… sikit-sikit…” Ujarku dengan nada penat. “Buah tangan untuk aku tak ada ke?” Soal Suzie sambil membantu aku mengangkat bagasi masuk ke bilik. “Mestilah ada.. Aku mandi dulu ye.. nanti kita cerita..” Pintaku. Suzie mengangguk. Aku menutup pintu bilik. Badan yang kepenatan aku rebahkan di tilam empuk bercadar bunga tulip itu. Ahhh.. Nikmatnya.. Penerbangan dari China agak memenatkan. Aku berbaring. Mata kupejam. Akhirnya aku terlena.
“Mar..Mar.. Bangun..” Suzie mengejutku. Dalam penuh kemamaian, aku membuka mata. “Tertidur pulak..” Suaraku serak. Aku duduk. “Yela… tadi kata nak mandi, lama betul, tu yang aku tengok.. takut-takut kau pengsan pulak…” Ujar Suzie. Aku senyum tawar. “Penat sikit…” Balasku. Suzie mengurut badanku. Nikmat rasanya. Terima kasih kawan. “Okay, dah.. kau pergi mandi dulu, kita keluar makan ya… Malik ajak..” Kata Suzie. Aku mengangguk. Suzie keluar dari kamarku. Malik?? Aku tiba-tiba teringat tragedy itu. Macam mana aku nak berhadapan dengan lelaki itu? Denagn Suzie? Arrgghh.. Lantak la.. buat macam biasa la.
Selesai mandi aku berdiri di depan almari. Otakku ligat memikirkan pakaian yang perlu dipakai. Satu persatu baju aku belek. Akhirnya blaus merah jambu menjadi pilihanku. “Mar, Malik dah sampai.. Aku turun bawah dulu, nanti kau turun dengan Malik ye.. dia kat toilet tu…” Jerit Suzie dari luar. “Okay..” Aku menjawab ringkas. Alamak…!!.
“Hai sayang…” Wajah Malik muncul di pintu bilikku. Dan… waktu itu aku hanya bertuala. “Eh.. U tunggu kat luar la… Suzie dah keluar ke?” Soalku. “Dah..” Kata Malik. Pintu bilik ditutupnya. Matanya liar memandangku. “I rindu U… seminggu tak jumpa macam setahun..” Ujar Malik sambil mendekatiku. “Ye la tu.. I holiday dengan Tan Sri.. U tunggu kat luar la.. I nak siap dulu..” Balasku. Malik tidak mengendahkan kata-kataku. Tubuhnya semakin hampir denganku. Aduh.. Pinggangku dirangkulnya. Tiba-tiba jantungku berdebar. Sebelum ini tidak pernah aku rasa begini. “Mar… I love U..” Malik berbisik ditelingaku. Aku pejamkan mata. Kubiar dia mengusap dan membelai tubuhku. Aku kini tewas dalam pelukannya. “But Malik…” Balasku perlahan. Malik meleyakkan jari telunjuknya tanda meminta aku berhenti berkata. Tubuhku di baringkan di katil. Akhirnya…. Aku dan Malik tewas.
“MAR!!! MALIK!!!” Suara seseorang. Aku dan Malik tersentak. Suzie. Ya, itu suara Suzie. Aku terpana. Malik bingkas bangun dari katil. Aku juga begitu. Aku capai tuala bagi menutup tubuhku. “Apa korang buat ni…??!!” Tengking Suzie. “Err.. nothing” Malik bersuara. Aku hanya diam apabila melihat wajah Malik yang menyeringa. “Patutla lama sangat… buat projek… What’s wrong with u Mar? Banyak-banyak lelaki apasal Malik jugak kau goda?” Marah Suzie. “No… bukan aku..” Aku cuba membela diri. “Apa? Malik??!! Sampai hati U.. Walaupun hidup I macam ni, tapi I still ada hati and perasaan.. I love U.. “ Suzie mula mengeluarkan air mata.
Aku kesal. Sesal yang teramat sangat. Aku dapat rasakan bahang kemarahan Suzie apabila melihat aku bersama lelaki yang dicintainya. AKu tahu, hidup kami yang umpama pelacur ini sememangnya keji. Tapi aku faham Suzie. Dia selalu ceritakan perasaan cintanya terhadap Malik. Dia mengimpikan sebuah keluarga bersama Malik. Tapi… Alamak.. Maafkan Aku Suzie..
“Suzie… maafkan aku…” Aku bersuara lagi. “Stop it Mar!!! kau tikam aku dari belakang.. menyesal aku tolong kau!!! Berambus kau dari sini!!” Jerkah Suzie. “Suzie…. Dah la.. dia dah minta maaf..” Malik memujuk. “U pun sama, apasal U nak Backup sangat dia ha???!!” Suzie menengking Malik. Lelaki itu terpana. “Kau Mar… berambus kau dari sini.. aku tak nak tengok lagi muka kau…!!!” Suzie mengalih amarahnya terhadapku pula. Aku geram. Aku geram kerana sering dipersalahkan.
“Hey Suzie… Kau ingat aku terhegeh-hegeh sangat ke kat balak kau tu??!! Dia kata sayang aku.. bukan salah aku..” Aku menyindir. Dada Suzie turun naik menahan kemarahan. Aku sudah tidak peduli lagi siapa dia. Geram. Aku harus membela diri. “Aku tak nak tau la semua tu…!! Kau BERAMBUS!!! Memang tak sedar dek untung.. tak sedar diri!! Kalau bukan aku yang kutip kau, hidup kau mesti dah melingkup!!!” Bentak Suzie. Aku semakin geram. “Hey, kau ingat aku nak sangat ke semua ni? Kau tolong sikit je beb… semua ni usaha aku la BODOH!!” Aku membalas.
Pang!! Satu tamparan hinggap dipipiku. Tidak. Suzie menamparku. “Kau kan Mar… memang tak sedar diri… Keluar kau… KELUAR!!!” Suzie memarahiku. “Okay… memang aku nak keluar…” Aku menjawab. Air mataku menitis. Aku minta maaf Suzie. Aku mengambil barang-barangku dan aku keluar dari rumah itu. Rasa bersalah terhadap Suzie hanya tinggal sisa. “Mar..” Panggil Malik. Aku terus berlalu tanpa menoleh.
Setiba di parker. Aku terus masuk ke dalam kereta. Tanpa memikir lagi, kereta Satria Neo itu aku pecut. Argghh.. kemana aku nak pergi? Aku tiada sesiapa? Di mana aku nak tinggal? Fikiranku ligat diperah. Hasilnya belum aku temui. Aku memberhentikan kereta di pinggir jalan. Aku keluarkan telefon bimbit dari tas tangan.

“Hello… sayang… U kena tolong I…” Aku menghubungi seseorag.
***********************************

No comments:

Post a Comment